Har du frågor, funderingar eller behöver stöd?

När du kontaktar Knas Hemma via vår stödverksamhet gör du det anonymt. Vi på Knas Hemma kan inte veta vem du är om du inte väljer att berätta det för oss. Vi har tystnadsplikt och inte någon anmälningsplikt. Om det är något akut livshotande, ring 112

Chatten

När du chattar med oss gör du det anonymt och vi journalför inte uppgifter från samtalen om dig. Men vi sparar dina uppgifter upp till 12 månader för att använda till statistik. Alltså inte för att veta saker om dig personligen. Enligt GDPR får inte vi via chatten prata om en tredje person, så därför fokuserar chattsamtalen på dig och hur du mår. Om du behöver prata om en tredje person, kan du nå oss på vår telefon. Mer info om telefonen hittar här under.

Stödtelefonen 

När du ringer till oss på vår stödtelefon gör du det anonymt. Numret till oss är också anonymt vilket innebär att det kommer att stå att du ringt till skyddat nummer på telefonräkningen. Vi journalför inte uppgifter från samtalet med dig.